Materian jäseniä. Kuva Keijo Penttinen, PS-studio, www.ps-studio.fi

YHDISTYS

Materia ry on keskisuomalainen vuonna 2011 perustettu muotoilu- ja taideteollisuusalan ammattilaisten yhdistys, jonka taitavaan verkostoon kuuluu n. 30 jäsentä.

Materialaisten käsissä muotoutuvat niin värikäs tekstiili ja jämäkkä metalli kuin puu, lasi tai vaikkapa keramiikka. Toteutamme yksilöllisiä tuotteita, tilaustöitä ja liikelahjoja sekä asiakkaalle räätälöityjä kurssi-, luento- ja ohjauspalveluja. Kauttamme löydät sopivan osaajan olitpa kodin sisustaja tai yritys.

Materia on yhteistyökumppanisi, kun tarvitset tekijäjoukon näyttelyyn, kulttuuritapahtumaan tai messuosallistumiseen. Yhteistyökumppaninamme voivat toimia monenlaiset organisaatiot; museot, galleriat, yhdistykset tai julkisen sektorin toimijat.

Materia on myös keskisuomalaisen muotoilun ja taideteollisuuden puolestapuhuja. Yhdistyksen tavoitteena on tarjota keskisuomalaisille taidekäsityön ja käsityömuotoilun ammattilaisille väylä verkostoitumiselle. Yhteistyön avulla synnytetään toimintaa, kuten näyttelyitä, messuosallistumisia ja koulutusta.